Saytın Ən varlısı ol : Kamal48 - 10 manat
close
Sayta Daxil Olun!
Mövzu: Şübhələrə cavab
TRIEDSTOUN [Off] (19.05.2012 / 12:14)
Dini zəmanəyə uyğunlaşdırmaq olarmı?
Bislmillahir-rəhmanir-rəhim
Sual: Dini
zəmanəyə uyğunlaşdırmaq olarmı? Cavab müsbət olduğu təqdirdə İslamın sabit
qayda-qanunlarıyla dinamik surətdə inkşaf edən, haldan-hala düşən dünyanı idarə
etmək olarmı?
Cavab: Bəli dini
zəmanəyə tətbiq etmək mümkündür. Və bu dünyanı da müqəddəs islam
qayda-qanularıyla idarə etmək mümkündür.
İslam
dini sonuncu səmavi din olduğu üçün qiyamətədək insanların bütün maddi və
mənəvi ehtiyaclarına cavab vermək iqtidarındadır. Elə bir problem, sual yoxdur
ki, islamın o barədə cavabı olmasın və çıxış yolu göstərməsin. İslamın
gəlişindən də məqsəd məhz budur ki, bəşəriyyətə əbədi xoşbəxtlik yolunu
göstərsin. Bəşəriyyətin əbədi xoşbəxtliyini təmin edən din şübhəsiz ki,
insanların bütün ehtiyaclarına cavabdeh olmalıdır. İnsanın ehtiyaclarına nəzər
salıb diqqət etdikdə məlum olur ki, insaını ehtiyacları iki növdür: birinci növ
ilkin və bəşəriyyətin cismani, ruhani quruluşundan və ictimai yaşayış tərzindən
irəli gəlmiş ehtiyaclardır. Nə qədər ki, insan insandır və yaşayışı zatən ictimai
yaşayışdır, bu növ ehtiyaclar da olmalıdır. Cismani ehtiyaclar yeyib-içmək,
istirahət etmək və s. ruhi ehtiyaclar elm, gözəllik, sitayiş, tərbiyə və s.
ictimai ehtiyaclar adalət, azadlıq, bərabərlik, ailə qurmaq və s. kimi
ehtiyaclardır. İnsan dünyaya gələn gündən bu kimi ehtiyaclar onunla olub,
həqiqətdə onunla birlikdə dünyaya qədəm qoyublar. Və nə qədər ki, dünyada insan
var bu qism ehtiyaclar onun kənarında sabit, daimi olaraq qalacaq.
İkinci
növ ehtiyaclar isə həqiqətdə bəşəriyyətin özü xəlq etdiyi zaman, mühit,
ictimadan irəli gələn ehtiyaclardır. İnsanın qanuna olan ehtiyacı kimi. Sözsüz
ki, bu qism ehtiyaclara cavab verəbiləcək qayda-qanunlarda zaman-mühit nəzərə
alınmalı və hər bir zəmanənin, mühitin özünə uyğun qanun qəbul olunmalıdır.
Bəşəriyyətin təkamülünü nəzərə alaraq insanların bu qism ehtiyacları
qeyri-sabit olduğundan qeyri-sabit qayda-qanun tələb olunur.
Bu
kiçik müqəddimədən sonra sualın cavabına nəzərinizi cəlb edirik.
Müqəddəs
islam dininin hökümləri iki qisimdir, dəyişilməz, sabit və qeyri-sabit,
mütəğəyyir.
İnsanın
qeyd olunan sabit ehtiyaclarına aid olan qayda-qanunlar müqəddəs islam dinində
sabit əbədi olaraq dəyişilməz qayda-qanunlardır. Çünki, bu baxımdan 20-21-ci
əsrin insanlarıyla min dörd yüz il bundan əvvəlki insanlar arasında heç bir
fərq yoxdur. Amma insanların ikinci növ olan qeyri-sabit ehtiyaclarına gəldikdə
isə müqəddəs islam dini onlar üçün sabit çərçivələr, ana xətlər təyin etmişdir
ki, hər bir yeni hadisə yeni zəmanədə təyin edilmiş çərçivədə öz həllini
tapmalı və zəmanəyə uyğun hökmü verilməlidir. Məsələ daha aydın olsun deyə bu
misala dıqqət edin.
İslam
düşmən nüfuzunun qarşısını alaraq ərazi bütövlüyüyünü qorumaq üçün xüsusi
göstəriş verməyib. Gərək mövcud olan vəziyyəti, zəmanəni nəzərə alaraq zəmanəyə
uyğun tədbir görülməlidir. Bu baxımdan qurani-kərimdə müsəlmanlar üçün bu
zəmində ana xətt çəkərək çərçivəni müşəxxəs etmişdir. "Ənfal” surəsinin 60-cı
ayəsində buyurur:
"Gücünüz çata biləcək həddə düşmənlərin müqabilində güclü olmağa
hazırlaşın”.
Əgər
bu ayənin təfsirində at çapmaq, ox atmaq tövsiyə olunubsa səbəbi budur ki, o
zamanlarda at çapmaq, ox atmaq hərbi xidmətlərdən hesab olunurdu. İslam
baxımında hədəf ata minib ox atmaq deyil. Hədəf budur ki, müsəlmanlar öz
zəmanələrinə uyğun düşmən müqabilində son mümkün həddədək güclü olmalıdırlar.
(Əlbəttə
bunu da nəzərdən qaçırmayaq ki, qeyri-sabit hökmləri sabit hökmlərdən istinbat
etmək səlahiyyəti yalnız ali dini orqanların ixtiyarındadır. Başqa şəxslərin bu
sahədə nəzər verməyə haqları yoxdur
Dini zəmanəyə uyğunlaşdırmaq olarmı?
Bislmillahir-rəhmanir-rəhim
Sual: Dini
zəmanəyə uyğunlaşdırmaq olarmı? Cavab müsbət olduğu təqdirdə İslamın sabit
qayda-qanunlarıyla dinamik surətdə inkşaf edən, haldan-hala düşən dünyanı idarə
etmək olarmı?
Cavab: Bəli dini
zəmanəyə tətbiq etmək mümkündür. Və bu dünyanı da müqəddəs islam
qayda-qanularıyla idarə etmək mümkündür.
İslam
dini sonuncu səmavi din olduğu üçün qiyamətədək insanların bütün maddi və
mənəvi ehtiyaclarına cavab vermək iqtidarındadır. Elə bir problem, sual yoxdur
ki, islamın o barədə cavabı olmasın və çıxış yolu göstərməsin. İslamın
gəlişindən də məqsəd məhz budur ki, bəşəriyyətə əbədi xoşbəxtlik yolunu
göstərsin. Bəşəriyyətin əbədi xoşbəxtliyini təmin edən din şübhəsiz ki,
insanların bütün ehtiyaclarına cavabdeh olmalıdır. İnsanın ehtiyaclarına nəzər
salıb diqqət etdikdə məlum olur ki, insaını ehtiyacları iki növdür: birinci növ
ilkin və bəşəriyyətin cismani, ruhani quruluşundan və ictimai yaşayış tərzindən
irəli gəlmiş ehtiyaclardır. Nə qədər ki, insan insandır və yaşayışı zatən ictimai
yaşayışdır, bu növ ehtiyaclar da olmalıdır. Cismani ehtiyaclar yeyib-içmək,
istirahət etmək və s. ruhi ehtiyaclar elm, gözəllik, sitayiş, tərbiyə və s.
ictimai ehtiyaclar adalət, azadlıq, bərabərlik, ailə qurmaq və s. kimi
ehtiyaclardır. İnsan dünyaya gələn gündən bu kimi ehtiyaclar onunla olub,
həqiqətdə onunla birlikdə dünyaya qədəm qoyublar. Və nə qədər ki, dünyada insan
var bu qism ehtiyaclar onun kənarında sabit, daimi olaraq qalacaq.
İkinci
növ ehtiyaclar isə həqiqətdə bəşəriyyətin özü xəlq etdiyi zaman, mühit,
ictimadan irəli gələn ehtiyaclardır. İnsanın qanuna olan ehtiyacı kimi. Sözsüz
ki, bu qism ehtiyaclara cavab verəbiləcək qayda-qanunlarda zaman-mühit nəzərə
alınmalı və hər bir zəmanənin, mühitin özünə uyğun qanun qəbul olunmalıdır.
Bəşəriyyətin təkamülünü nəzərə alaraq insanların bu qism ehtiyacları
qeyri-sabit olduğundan qeyri-sabit qayda-qanun tələb olunur.
Bu
kiçik müqəddimədən sonra sualın cavabına nəzərinizi cəlb edirik.
Müqəddəs
islam dininin hökümləri iki qisimdir, dəyişilməz, sabit və qeyri-sabit,
mütəğəyyir.
İnsanın
qeyd olunan sabit ehtiyaclarına aid olan qayda-qanunlar müqəddəs islam dinində
sabit əbədi olaraq dəyişilməz qayda-qanunlardır. Çünki, bu baxımdan 20-21-ci
əsrin insanlarıyla min dörd yüz il bundan əvvəlki insanlar arasında heç bir
fərq yoxdur. Amma insanların ikinci növ olan qeyri-sabit ehtiyaclarına gəldikdə
isə müqəddəs islam dini onlar üçün sabit çərçivələr, ana xətlər təyin etmişdir
ki, hər bir yeni hadisə yeni zəmanədə təyin edilmiş çərçivədə öz həllini
tapmalı və zəmanəyə uyğun hökmü verilməlidir. Məsələ daha aydın olsun deyə bu
misala dıqqət edin.
İslam
düşmən nüfuzunun qarşısını alaraq ərazi bütövlüyüyünü qorumaq üçün xüsusi
göstəriş verməyib. Gərək mövcud olan vəziyyəti, zəmanəni nəzərə alaraq zəmanəyə
uyğun tədbir görülməlidir. Bu baxımdan qurani-kərimdə müsəlmanlar üçün bu
zəmində ana xətt çəkərək çərçivəni müşəxxəs etmişdir. "Ənfal” surəsinin 60-cı
ayəsində buyurur:
"Gücünüz çata biləcək həddə düşmənlərin müqabilində güclü olmağa
hazırlaşın”.
Əgər
bu ayənin təfsirində at çapmaq, ox atmaq tövsiyə olunubsa səbəbi budur ki, o
zamanlarda at çapmaq, ox atmaq hərbi xidmətlərdən hesab olunurdu. İslam
baxımında hədəf ata minib ox atmaq deyil. Hədəf budur ki, müsəlmanlar öz
zəmanələrinə uyğun düşmən müqabilində son mümkün həddədək güclü olmalıdırlar.
(Əlbəttə
bunu da nəzərdən qaçırmayaq ki, qeyri-sabit hökmləri sabit hökmlərdən istinbat
etmək səlahiyyəti yalnız ali dini orqanların ixtiyarındadır. Başqa şəxslərin bu
sahədə nəzər verməyə haqları yoxdur
Onlayn Tanışlıq: 3394 / 1592