Saytın Ən varlısı ol : kobra82 - 20 manat
close
Sayta Daxil Olun!
Mövzu: QURANI-KERIM [tehrif oluna] deyiwdirile biermi?
Gunahkar~qul [Off] (17.10.2012 / 17:11)
Ayetullah el Uzma Seyyid Ali Sistani: Kuran İslamın esası ve İslam Peygamberinin s.a.a ebedi mucizesidir. O, müslümanlar için hüccettir. Onun İslamdadakı yerini, makamını İslam tarihinin geçen 14 asrı boyunca Rasulullah s.a.a ve devamcıları tarafından akıllarda ve yazılı şekilde korunmasına verilen önemden anlaşılmaktadır.
(Fırkalara) parçalanmış İslam aleminde hiç bir fırka Kuranın sahihliğine ve dokunulmazlığına şüphe etmiyor. Üzücü bir şeydir ki, son 15 yıl içerisinde bazı guruplar şiileri Kuranın tahrifine inanmakla suçlayan kitaplar yaymaya başladılar. Ancak her hâlükârda Şii alimleri inanıyorlar ki, Kuran tahrif edilmemiştir.
İkinci sorunuza gelince, hadislerde bildiriliyor ki, imam Ali a.s Kuran ayetlerini tefsiri ile birlikte nazil olma sırasına uygun toplamışdır. O bunu müslümanlara göstermiş, fakat halife (Ebu Bekir) onu kabullenmemiştir. karşılığında Zeyd b. Sabite Kuran ayetlerini toplamayı emr etmiş, Zeydde bunu yapmıştır. Ondan sonra Quran ayetlerinin yazılı olduğu kağıtlar Ömere verilmiş, sonra Hafsaya, daha sonra Osmana geçmiştir. Osman Zeyd b. Sabit de dahil bir kaç kişiye ayet ve sureleri kopyalayarak çoğaltmayı emr etti. ve ekledi "eğer bir yanlışlık olsa Kureyş lisanıyla yazın" Osmanın toplattığı Kuranda farklılıklar vardı, çünki ayetlerin sırası karışmıştı ancak Osman Kurana hiç bir şey eklememiş ve Kurandan hiç bir şey çıkarmamıştır.
Ayetullah Seyyid Ali Sistaninin fetvası
Ayetullah el Uzma Seyyid Ali Sistani: Kuran İslamın esası ve İslam Peygamberinin s.a.a ebedi mucizesidir. O, müslümanlar için hüccettir. Onun İslamdadakı yerini, makamını İslam tarihinin geçen 14 asrı boyunca Rasulullah s.a.a ve devamcıları tarafından akıllarda ve yazılı şekilde korunmasına verilen önemden anlaşılmaktadır.
(Fırkalara) parçalanmış İslam aleminde hiç bir fırka Kuranın sahihliğine ve dokunulmazlığına şüphe etmiyor. Üzücü bir şeydir ki, son 15 yıl içerisinde bazı guruplar şiileri Kuranın tahrifine inanmakla suçlayan kitaplar yaymaya başladılar. Ancak her hâlükârda Şii alimleri inanıyorlar ki, Kuran tahrif edilmemiştir.
İkinci sorunuza gelince, hadislerde bildiriliyor ki, imam Ali a.s Kuran ayetlerini tefsiri ile birlikte nazil olma sırasına uygun toplamışdır. O bunu müslümanlara göstermiş, fakat halife (Ebu Bekir) onu kabullenmemiştir. karşılığında Zeyd b. Sabite Kuran ayetlerini toplamayı emr etmiş, Zeydde bunu yapmıştır. Ondan sonra Quran ayetlerinin yazılı olduğu kağıtlar Ömere verilmiş, sonra Hafsaya, daha sonra Osmana geçmiştir. Osman Zeyd b. Sabit de dahil bir kaç kişiye ayet ve sureleri kopyalayarak çoğaltmayı emr etti. ve ekledi "eğer bir yanlışlık olsa Kureyş lisanıyla yazın" Osmanın toplattığı Kuranda farklılıklar vardı, çünki ayetlerin sırası karışmıştı ancak Osman Kurana hiç bir şey eklememiş ve Kurandan hiç bir şey çıkarmamıştır.
Ayetullah Seyyid Ali Sistaninin fetvası
Onlayn Tanışlıq: 7486 / 852